Transparantie is altijd een kernwaarde geweest van Anadolubank N.V. en dit geldt ook voor hoe we uw gegevens gebruiken.
Anadolubank N.V. is als Nederlandse bank verplicht om te voldoen aan de EU General Data Protection Regulation 2016/679 (GDPR).
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) staat de verwerking van persoonsgegevens alleen toe als aan één of meerdere voorwaarden wordt voldaan; deze staan bekend als een rechtsgrond voor verwerking. Anadolubank N.V. zal uw persoonsgegevens alleen verwerken voor de doeleinden waarvoor deze zijn verstrekt, en alleen als er een wettelijke basis is voor de verwerking die dit toelaat.
We hebben ons beleid voor de bescherming van persoonsgegevens in overeenstemming met de privacywet- en regelgeving aangepast, en de Privacyverklaring van Anadolubank N.V. legt uit waarom we persoonlijke gegevens verzamelen, hoe we deze dienovereenkomstig verwerken, opslaan en onderhouden.
Onze privacyverklaring is bedoeld voor alle bestaande en potentiële klanten, inclusief particuliere en zakelijke klanten.
Persoonsgegevens zijn alle informatie met betrekking tot een persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd aan de hand van de informatie. Een breed scala aan informatie omvat persoonlijke gegevens, waaronder namen, contactgegevens, identificatienummers zoals burgerservicenummers en locatiegegevens of online-identificatiemiddelen die vaak worden aangeduid als 'cookies' bijvoorbeeld. Dit geldt zowel voor geautomatiseerde informatie als voor informatie die is opgenomen in handmatige archiveringssystemen.
Voor de volgende zorgvuldig geselecteerde doeleinden hebben wij uw persoonsgegevens nodig.
Anadolubank N.V. behandelt al uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk en in overeenstemming met de wet, ook als u niet langer klant bent bij ons. Informatie delen we met niemand, tenzij:
We delen gegevens met andere bedrijven omdat zij administratieve of andere diensten verrichten namens Anadolubank Bank N.V. Wanneer een derde partij uw persoonsgegevens namens ons verwerkt, zorgen wij ervoor dat zij onze instructies opvolgen om uw persoonsgegevens te beschermen. Derden zijn verplicht om overeenkomsten te ondertekenen waarin zij zich verplichten om uw persoonsgegevens te beschermen en overeenkomen om de gegevens alleen te gebruiken voor het leveren van diensten aan ons die in de overeenkomst zijn opgenomen.
U hebt recht op toegang tot uw gegevens om vast te stellen waarvoor ze worden gebruikt en om de rechtmatigheid van elke verwerking te verifiëren. Alvorens toegang te verlenen tot uw persoonlijke gegevens zullen wij u vragen uw identiteit te verifiëren om u te beschermen tegen identiteitsdiefstal en financiële criminaliteit. Mogelijk moeten we u ook enkele vragen stellen om er zeker van te zijn dat we uw verzoek goed hebben begrepen. Om informatie te ontvangen over uw persoonsgegevens die wij verwerken, verzoeken wij u met een geldig identiteitsbewijs (kopie ID-kaart of paspoort) een verzoek te sturen naar onderstaand adres.
Data Protection Officer
Anadolubank Nederland N.V.
De Boelelaan 7, Officia 1
1083HJ Amsterdam Nederland
Uw persoonsgegevens worden beschermd door wettelijke rechten en de AVG geeft u een aantal rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens.
Anadolubank N.V. gebruikt uw persoonsgegevens om u van dienst te kunnen zijn. Wij gaan hier zeer zorgvuldig mee om. Uiteraard behoudt u de controle over deze informatie.
Wij wijzen u graag op uw rechten:
Individuen of betrokkenen zoals ze in de wetgeving inzake gegevensbescherming worden genoemd, hebben het recht om geïnformeerd te worden over het verzamelen, gebruiken en delen van hun persoonsgegevens. Organisaties moeten individuen bepaalde informatie verstrekken op het moment dat persoonlijke gegevens worden verzameld. In deze Privacyverklaring vindt u de informatie waar u recht op heeft en die wij u moeten verstrekken.
U kunt een verzoek doen langs elektronische weg (bijvoorbeeld via e-mail), en tenzij anders door u wordt verzocht, wordt de informatie verstrekt in een gangbare elektronische vorm. Wanneer u een verzoek indient, omschrijft u dan het volgende:
Stuur uw verzoek per email: dataprivacy@anadolubank.nl
Goed om te weten: voordat we toegang geven tot uw persoonsgegevens, vragen we u om uw identiteit te verifiëren. Op deze manier willen we u beschermen tegen identiteitsdiefstal en financiële criminaliteit. Het kan zijn dat we ook enkele vragen stellen om er zeker van te zijn dat we uw verzoek goed hebben begrepen.
U hebt recht op toegang tot uw gegevens om vast te stellen waarvoor ze worden gebruikt en om de rechtmatigheid van elke verwerking te verifiëren. Alvorens toegang te verlenen tot uw persoonlijke gegevens zullen wij u vragen uw identiteit te verifiëren om u te beschermen tegen identiteitsdiefstal en financiële criminaliteit. Mogelijk moeten we u ook enkele vragen stellen om er zeker van te zijn dat we uw verzoek goed hebben begrepen.
Het is belangrijk dat alle persoonlijke gegevens die we gebruiken juist, up-to-date en relevant zijn. Om ervoor te zorgen dat uw gegevens correct zijn, heeft u te allen tijde het recht om uw persoonlijke gegevens in te zien, te corrigeren en/of bij te werken. Als u denkt dat uw gegevens onjuist of onvolledig zijn en u wilt uw gegevens of privacy-instellingen aanpassen, neem dan contact met ons op.
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in een gestructureerd, gangbaar en machine leesbaar formaat te ontvangen. U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens over te dragen aan u of een ander bedrijf, zolang het verzoek valt binnen de persoonsgegevens die wij automatisch verwerken met uw toestemming of op basis van een overeenkomst met u. Wij geven uw persoonsgegevens door voor zover dit technisch mogelijk is en in overeenstemming met de wetgeving.
U hebt het recht om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te verzoeken voor een beperkte periode en onder bepaalde omstandigheden. Dit kan bijvoorbeeld van toepassing zijn als u van mening bent dat uw persoonlijke gegevens die door Anadolubank N.V. worden bewaard, onjuist zijn, niet rechtmatig zijn verwerkt of niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze oorspronkelijk zijn verzameld. Anadolubank N.V. heeft het recht om uw persoonsgegevens op te slaan terwijl uw vraag in behandeling is.
U heeft het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens op basis van gerechtvaardigde belangen, direct marketing en verwerking voor historisch onderzoek en statistische doeleinden. Als u besluit dit recht uit te oefenen, neem dan contact met ons op en wij zullen uw verzoek in overweging nemen; Het is Anadolubank N.V. wettelijk toegestaan om uw gegevens te blijven verwerken als een van de volgende zaken kan worden aangetoond:
- Rechten met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming, inclusief profilering
Bij het aangaan en uitvoeren van een zakelijke relatie neemt Anadolubank N.V. geen beslissingen die uitsluitend zijn gebaseerd op geautomatiseerde verwerkingen, inclusief profilering.
U heeft het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen als:
Maakt u zich zorgen over de manier waarop wij uw persoonsgegevens hebben gebruikt? Neemt u dan eerst contact met ons met onze Data Protection Officer, dataprivacy@anadolubank.nl
U hebt ook het recht om rechtstreeks een klacht in te dienen bij de toezichthouder gegevensbescherming, de Autoriteit Persoonsgegevens. Voor meer informatie over hoe dit in zijn werk gaat, kunt u terecht op de website van de toezichthouder. www.autoriteitpersoonsgegevens.nl
De Algemene Verordening Gegevensbescherming en Uitvoering (AVG) kent geen specifieke bewaartermijnen voor persoonsgegevens. Andere wetten kunnen minimale bewaartermijnen bevatten waaraan we ons moeten houden. Denk bijvoorbeeld aan de algemene administratieve verplichting voor ondernemingen (zoals vermeld in het Burgerlijk Wetboek), fiscale wetgeving of de wetgeving die specifiek van toepassing is op financiële ondernemingen (Wft).
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren varieert. Dit kan variëren van maanden tot jaren.
Voorbeelden van bewaartermijnen bij Anadolubank Nederland N.V.
Na afloop van de bewaartermijnen worden de persoonsgegevens verwijderd of geanonimiseerd. Er kunnen redenen zijn om bepaalde persoonsgegevens langer te bewaren. Dit geldt bijvoorbeeld voor ons risicobeheer, om veiligheidsredenen of vanwege claims, onderzoeken of rechtszaken.
Als persoonsgegevens langer worden bewaard, nemen wij maatregelen om ervoor te zorgen dat die gegevens alleen worden gebruikt voor de doeleinden waarvoor een langere bewaartermijn noodzakelijk is.
Wanneer persoonsgegevens voor geen enkel doel meer nodig zijn en wij niet wettelijk verplicht zijn deze te bewaren, zullen wij maatregelen nemen om uw persoonsgegevens te verwijderen.